Историята на една песен: Kirk Hammett (METALLICA) – „The Call of Ktulu“

Metallica

Текстовете имат за цел да придават настроения, форми, визуализации и асоциации, които можем да си представим като интерпретация на съчетанието от ноти на музикалните инструменти. Ето защо „The Call of Ktulu“ на METALLICA предлага чудесна възможност да се мисли за творческия процес на слушане. Инструментал. Без думи, които да ни насочат към история и настроения. Остава заглавието – препратка към кратката история „The Call of Cthulhu“, написана от H. P. Lovecraft, вдъхваща настроение за неестествена издръжливост и зловеща неизбежност. Cthulhu е името на измислено чудовище. Съществото е описано като комбинация от октопод, дракон и човек и само един поглед в него е достатъчен, за да всее страхопочитание.

P.H.Lovecraft оказва голямо влияние върху творчеството на METALLICA. В началото на кариерата си James Hetfield и Lars Ulrich са обсебени от темата за смъртта, а Cliff Burton e страстен любител на творчеството на Lovecraft и именно той представя хорър майстора на останалите членове на групата. Първоначално инструменталът е наречен „When Тhe Hell Frezees Over“. По-късно се преименува на „The Call Of Ktulu“ като оригиналното име на литературната творба е променено от „Cthulhu“ на „Ktulu“ – дали заради по-лесно произношение или защото споменаването на името (и устно, и писмено) призовава ужасяващото божество…остава да преценим сами. 😈

Kirk Hammett споделя как създава мелодията и рифовете за тази песен:

„Записах целия албум Ride the lightning“ с усилватели Marshall и моят Gibson Flying V“. За тази песен знаех, че искам да измисля нещо наистина мелодично в началото ѝ. В този етап на песента просто имаше много рифове, много тежка динамика. Мислех си: „Няма ли да е по-добре, ако имахме нещо по-мелодично, нещо въвеждащо?“ Оттук и тази мелодия, която изсвирих …Това беше първият ни инструментал и се състоеше от невероятно дълго китарно соло. Мислех как мога да го извиря, без да звуча така, сякаш просто изсипвам куп ноти, затова реших, че трябва да го разделя на отделни части/фрагменти. Използвах модално свирене, а има и арпежи, които свиря в солото – всъщност те са „счупени арпежи“, взаимствани от Yngwie Malmsteen. По това време, 1984 г., Yngwie е голям в китарният свят; той ми повлия за използване на всички тези различни скали и арпежи, и наистина ме накара да се замисля за такъв тип звук. Всъщност написах цялото соло върху късове хартия, използвайки собствени ноти и имената на домашните си любимци за отделните фрагменти. Бих казал, че 80% от мелодията е създадена предварително и само 20%  са импровизация. Когато изпълнихме тази песен със Симфоничния оркестър на Сан Франциско (S&M), беше много забавно; имах чувството, че се връщам към китарната си техника от преди 15 години или нещо подобно. Просто сега не свиря така…“

Ако не друго The Call of Ktulu е интензивно обладаваща песен и след като концепцията на Cthulhu е поставена върху нея, тя перфектно улавя тона и настроението на историята, добавяйки факта, че това е страхотна китарна композиция, вероятно една от най-добрите на Kirk Hammett. Това е песен, изградена върху нарастваща ескалация. Постепенно се въвежда включването на по-сложни мелодии и звукът става все по-тежък.

Феновете могат да избират дали да чуят тази песен като независима инструментална форма, която следва своята собствена логика или да вплетат въображението си и да се оставят да бъдат отнесели от мощният прилив на мрачност, чудовищност и зла атмосфера, поднесени от нотите на музиканти, повлияни и носещи в себе си именно тези настроения.

  1. #1 написан от MIROSLAV-VELZEVUL-666 (преди 4 години)

    Не съм най-големият фен на Metallica,но отчитам,че са значим фактор в метъл музиката.Да харесвам ги,но да кажем,че не си губя сънят заради тях.Но въпреки всичко при тях има типичната младежка наивност в Kill em All,през започналото музикално израстване на Ride the Lightning,та чак до върховенството на музицирането и на значимата зрялост в Master of Puppets…..та чак до факторът който са в наши дни.И определено този инструментал е един от най-важните в метъл музиката заедно с Бас пиршеството на Orion от Master of Puppets.А и при тях винаги е имало тази нишка която ги доближава на ръба на комерса,без да губят част от гаражната и прашна изпълнена с алкохол метъл закваска.А и благодарение на тях много хора откриха култът наречен Diamond Head,което хич не е малко….Може би на тия пияници трябва да им се признае,че като ги слушат както потни Headbangers,та чак до офис лелки вкараха метъл музиката близко до масата…Но именно в това ме ядосват.За мен тази музика няма място при офис шмекерите…Тя трябваше да си остане само за избрани….и трябва да се върне в мрачните мазета….А за офис лелките и за зализаните копелдаци има доста друга забава в наши дни….примерно плетки на една кука….А за нас бирите и музиката съпроводени с агресивен начин на живот….До самоунищожение чрез устояване на позицията за БОРБА….ТА-666…

  2. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  3. Коментари за тази публикация
В началото