Интервю с THULCANDRA
METAL HANGAR 18 има щастието да ви предостави поредното интересно интервю.
Този път то е с THULCANDRA, мюнхенска мелоблек/дет група, която в края на януари издаде „Ascension Lost„, третия си пълнокръвен запис.
Що за реакция получихте във връзка с новия албум?
Цялостната реакция беше наистина позитивна, албумът беше титулован като уникален и сякаш 20 години по-късно успя да прероди деветдесетарския период. Това за нас е голям комплимент, подчертава откъде идваме и какво правим. Разпознават ни като утвърдена група и това ни помага да реализираме концерти.
Защо минаха седем години между създаването на групата и издаването на първия албум?
THULCANDRA беше създадена от Juergen Zintz и мен през 2003. След като издадохме демо през 2005 Juergen извърши самоубийство докато работехме по идеи за албум. След това групата беше ‘на изчакване’ няколко години, за да могат Sebastian и Tobias Ludwig да я реформират. През 2008 Seraph от DARK FORTRESS се присъедини зад барабаните и подписахме договор с Napalm Records. Записахме дебюта си “Fallen Angel’s Dominion” през 2009 и имахме намерението да излезе година по-късно. Определено не се усещаха като седем години, ако трябва да съм честен, но отне време да се възстановим напълно.
Кои елементи от музиката на вашата банда са най-важни?
Двойните китари, хармонирането и струнните аранжименти.
Явно е, че на звученето ви са повлияли DISSECTION. Моля ви да обясните как точно.
В момента “The Somberlain” е по-важен от последния им запис. Поне за мен техният дебют разкри различна страна, нещо ново в жанра. DISSECTION комбинира класически хеви метъл с блек и дет метъл, песните са дълги, но с правилна структура, издържат във времето. Има по-важни банди в жанра, за съжаление недооценени. Обърнете внимание на UNANIMATED, VINTERLAND или EUCHARIST.
Каква роля играят текстовете за бандата и музиката? Откъде черпите вдъхновение да пишете?
Sebastian Ludwig написа всички текстове за “Ascension Lost”, а аз написах музиката. Не мога да кажа много по темата, но знам, че Sebastian и аз вървяхме паралелно един с друг по време на работата.
Има ли някаква причина, поради която кориците на албумите ви са издържани винаги в сходен стил?
Да, работим с Kristian “Necrolord” Wahling от ден първи. Изпълняването на олдскуул музика не си пасва с идеята за петминутен фотошоп. Всички дискове и плочи трябва да си струват парите, които феновете са склонни да дадат. Средствата не идват само при нас, те стигат и до Kristian, който работи усърдно месеци наред. Музиката не струва нищо в съвремието, но винаги си заслужава да инвестираме в този артуърк. Стана ни нещо като запазена марка.
Steffen, ти свириш и в OBSCURA. Не се ли получава понякога конфликт на интереси между двете банди?
Има очевидни отлики между текстописането и концертирането с двете групи, затова никога не са се случвали проблеми. С THULCANDRA свирим на отбрани места, а с OBSCURA правим големи участия. С OBSCURA си изкарвам хляба. Обичам и двете банди и се наслаждавам искрено на работата с която и да е от тях.
OBSCURA е доста популярна. Успяваш ли да живееш само с приходите от тази група?
Тази година се реших на важнта стъпка да заживея само от музика. OBSCURA е основният ми приоритет и ми плаща сметките. Не съм Рокфелер, но обичам това, което правя.
Какво можеш да ни разкажеш от опита си с турнето DEATH TO ALL? Беше ли трудно да научиш песните перфектно, чувстваше ли сценична треска по време на тези концерти?
През 2012 ми предложиха първоначално да свиря с DEATH DTA, така че съм част от този проект от самото му начало. За съжаление трябваше да пропусна датите в САЩ заради проблеми с визата. Тъжна, но позната на всеки европейски музикант история. BEHEMOTH могат да ви разкажат същата история. Да свиря с DEATH DTA, беше чест за мен и всяка песен е специална, няма как да я опиша. Chuck Schuldiner беше една от причините, поради които започнах да свиря на китара, знаех нотите така или иначе. Нямам търпение да обиколим Европа през 2016.
Коя е най-забавната част на музикантстването?
Да свириш собствената си музика и да обикаляш света.
Каква музика не можете да понасяте?
Немско техно.
Благодарим ви за отделеното време!
Ние благодарим за вниманието!
Интервюто бе предоставено от Loud Now Magazine, полски портал за метъл музика.