DASH THE EFFORT – „Decadence“ (2018)

Dash The Effort - Decadence (2018)Преслушвайки неколкократно “Decadence” през последните няколко дни, си мисля, че от комерсиална гледна точка DASH THE EFFORT със сигурност са една от групите, които дърпат българската метъл сцена напред. И макар че в България доста неща се случват с няколко години закъснение, си личи, че момчетата (между другото, в прясно обновен състав) са в час с това кое е модерно в момента по света и, разбира се, кое би се продавало. Всъщност “Decadence” свидетелства, че използването на елементи от различни стилове (в случая – метълкор, пост и мат метъл, електронна музика), макар и не нещо ново като концепция, все още представлява знак за прогресивен начин на мислене и композиране и, въпреки че има някои трески за дялане (в частност – чистите(!) вокали), бандата определено върви в правилната посока. По-голямата част от дебютния албум е вече позната на слушателя – “A Fool’s Revelation”, “From Somewhere”, “Once It’s Over” и “Catharsis Aftermath” са парчета, които сме чували на живо и които са издържани в типичния стил на DTE. В този ред на мисли, ще поставя акценти другаде – първо, върху “Origins” – парче, перфектно за сингъл, със запомнящи се лирики (вече чувам тълпата, припяваща „This is the anthem… of a dying world!”) и задължителният завършващ брейкдаун; второ, върху чудовищната заглавна композиция, която посяга към по-екстремните селения на тежката музика и, в комбинация с още няколко изненади (които няма да развалям), се превръща в истинската кулминация и собственоръчно вдига крайната ми оценка с една цяла единица. И така, накратко, “Decadence” е ключов момент в историята на DASH THE EFFORT. И, ако има ход, който бандата трябва да направи оттук нататък, то той е да не изпуска инерцията, която този трамплин може да ѝ предложи.

Оценка: 7/10

  1. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  2. Коментари за тази публикация
В началото