ШВЕДСКИ ДЕТ МЕТЪЛ – UNLEASHED
Johnny Hedlund остава извън новосформираната или по-скоро новопреименуваната група наследник на Nihilist, ENTOMBED, но не и извън сцената. Новата група, на която става басист и вокал се нарича Unleashed. До ден днешен официалната информация за Unleashed е, че бандата е образувана от „руините“ на разпадналата се Nihilist, но фактически нещата не стоят съвсем така…
Част4. Стокхолмска сцена – Unleashed
Johnny Hedlund си спомня, че когато стартират са били решени да свирят възможно най-крайния метъл, на който са способни Unleashed. По спомени на барабаниста Anders Schultz двамата се се срещнали с Johnny на някаква пиянска сбирка в парка и заедно са взели решение да започнат Unleashed. Групата в самото си начало е в състав: Robert Sennebäck – китара и вокал, Johnny Hedlund – бас, Anders Schultz – барабани, Fredrik Lindgren – китара. Огромният устрем и желание да творят се материализират в два демо записа. Първото демо: „Utter Dark“ е записано за два дни в през м.март на 1990г. и съдържа три песни, а в последствие през септември същата година, записват идемото със заглавие „Revenge“. Двата демо материала се разпространяват в няколко студиа и им осигуряват договор за запис на албум. Той е сключен с германския лейбъл Century Media Records и е записан вече с Johnny Hedlund зад микрофона, защото китариста Robert Sennebäck се връща в основната си банда Dismember. През 1991г. се появява и дебютния албум на Unleashed със заглавие „Where No Life Dwells“. Албумът е добре структуриран дава много сериозна заявка за бъдещи действия от страна на бандата . Записът е направен в състав: Johnny Hedlund – бас и вокал, Anders Schultz – барабани, Tomas Olsson – китари и Fredrik Lindgren – китари. „Where No Life Dwells“ е груб и първичен дет метъл, с доста по-опростен изказ от тоя на Entombed и Dismember. С издаването на албума на групата така да се каже „и потръгва“. „Нещата се случиха много бързо след издаването на албума. Започнахме незабавно турне, имахме собствен мърч и всичко беше като сбъдната мечта. Хлапетата носеха наши тишърти, а бяхме все още съвсем неизвестни. Велики времена бяха“. Групата започва мащабно турне в САЩ и Европа заедно с Morbid Angel, европейско с Paradise Lost и Napalm Death. През 1992г. Unleashed влизат в студио, за да запишат втория си албум със заглавие „Shadows in the Deep“. Албумът използва базисната формула за писане на песни на бандата, но с него показват и растеж в технически аспект, хъс и енергия да творят и да заемат сериозни позиции на дет метъл сцената. „Имахме проблеми с комуникацията тогава, защото просто слабо владеехме английски език“, спомня си барабаниста на групата Anders Schultz, “ най-доброто от всичко бяха нашите пиянски сесии. Бяхме настанен в къщата на Франк Алберт, журналист в Rock Hard и тотално освинихме това място“ Издаденият през 1993г. „Across the Open Sea“ представя групата в нова светлина и вече носи изцяло индивидуален почерк. Unleashed се приемат като една от първите дет метъл банди, които поставят на челно място в лириките си викингската тематика. Така продължават и до днес. „Across the Open Sea“ е много динамичен албум. Открива се от To Asgaard We Fly и съдържа вечната класика на Judas Priest Breaking the Law. Характерно за бандата е, че записват първите си три албума в Германия и звучат по-различно от типичния за Entombed и Dismember китарен звук, но звучат не по-малко „шведски“ и влиянието им е не по-малко значимо от останалите ми съвременници. „Ние се бояхме да не звучим твърде подобна на Entombed, нямахме нищо против Sunlight, но избора на друго студио ни даваше перспектива за развитие. Просто искахме да сме различни“, казва Hedlund, връщайки се в началото. Стремежът да направят нещо ново и различно остава с групата в цялото им творчество и досега. Издаденият през 1995г. наследник на „Across the Open Sea“ „Victory“ не се приема радушно от някои фенове. Тук се опитват да експериментират чрез използване на нови елементи. В този дух остава и „Warior“ от 1997г., след който правят петгодишна пауза. Завръщането с издадения през 2002г. „Hell’s Unleashed“ не е много по-впечатляващо. Албумът страда от липса на идеи и монолитност. Хаотични забежки към по-трашарско ориентирано звучене както и хард-кор елементи, опити за връщане на звука от началните има албуми, но доста по-бързо изсвирени пасажи. Със „Sworn Allegiance“ от 2004г. групата се разгръща в истинския си потенциал. Албумът е ударен, суров и безкомпромисен. Стилът му е автентичен, а групата демонстрира набор от нови идеи и използване на изразни средства. Вокалите са режещи, парчетата са кратки. Злокобни и преизобилстващи от хъс и енергия са и последвалите го през 2006г. „Midvinterblot“ и „Hammer Battalion“ от 2008г. Те запазват стилистиката на „Sworn Allegiance“. С издадения през 2010г. „As Yggdrasil Trembles“ Unleashed полагат основата на нова, концептуална линия в творчеството си чрез четири тематично свързани албума, репрезентиращи нордическата свето гледна доктрина. Последният от тях, „The Hunt for White Christ“ 2018г., един от най-добрите дет метъл албуми, издадени през годината. Историята започва с първите три песни в албума в „As Yggdrasil Trembles“, които описват състоянието преди настъпването на трите години на студ през периода на Fimbulvetr, за което воините на Midgard трябва да бъдат подготвени. Но така или иначе идва Fimbulvetr, последван от Ragnarök, който е краят на света такъв, какъвто го познаваме. От пепелта на стария свят се издига Odalheim, постапокалиптичен свят според Hedlund, където само силните оцеляват. Воините на Midgard все още остават силни благодарение на подготовката, която имат преди Fimbulvetr, както на духа и традициите, които следват. Основният им враг е White Christ, състоящ се предимно от юдео-християнско вярващи. Те са постоянна заплаха за оцеляването и начина на живот на воините на Midgard . Воините на Midgard решават да съберат Hammer Battalions по цял свят за последна битка на Odalheim. Битката бушува и когато трета сила влиза в битката, и двете воюващи страни са изтласкани от епицентъра на събитията. White Christ бяга на юг, а макар запазили смелостта си воините от Hammer Battalion са принудени да се оттеглят. След това историята продължава, докато воините на Midgard възстановяват част от предишната си сила, което им отнема значително време. Залогът тук е не само съхраняването на досегашния им начин на живот, традициите и устоите предавани от поколения, но и съхраняване на пламъка на самия живот. Когато всичко изглежда почти загубено, те се уповават здраво на своите идеали и Blot [жертвоприношение] към боговете за сила и сила и за оцеляването на техния род. The Dawn Of The Nine са добродетелите, които всеки един викингски воин трябва да притежава, за да може да посрещне ужасите на новия свят. А битките предстоят! Воините на Midgard се борят да върнат Svithiod(Швеция) и скандинавския регион, по суша и земя и те успяват да го направят. Водени от Сина на Тор, воините на Midgard се завръщат победители в бреговете на Folkland и хората поздравяват новия си водач. Синът на Тор, при завръщането си през езерото Mälaren, получава задача да спаси Северния регион. Събитията се пренасят на юг. Разпръснатите остатъци от армията на White Christ атакуват селата там и тъй като повечето мъже и въоръжени жени са на север, в селата са останали предимно стари хора, деца и невъоръжени жени. Армиите на White Christ постигат лесна победа, но те искат повече от военна победа. Те изнасилват, разчленяват и изгарят всичко в селата и всичко е подложено на пълно унищожение. Воините на Midgard пристигат твърде късно. Точно това е моментът на обложката на обложката за „The Hunt For White Christ“2018г. Воините на Midgard трябва да вземат бързо решение. Ако White Christ е способен да извърши всичко това, то какво следва? Затова те вдигат руническото писмо „G“ над селото за Blot за мъртвите за победата в предстоящата война. Като знак за последното дело на човека – да дава, без да очаква нещо в замяна. Воините на Midgard са готови да дадат живота си за семейство и рода си и така, ловът започва… ловът на White Christ. След това търсенето продължава през пустошта на Германия и на юг до земята на Jorsala, домът на White Christ (днешен Ерусалим). Повеждането на борбата за промяна е единствено нещо, което трябва да се направи. Финалната битка ще бъде до западната стена…
Основната тематика в текстовете на Unleashed, любовта им към древните езически символи, гордостта с викингската им история и произход водят до обвинения към Hedlund, на които той се счита длъжен да отговори. Търсещият внимание в метъл средите Dave Grohl реализира напълно безпринципния звездомански проект „Probot“, в който са включени редица утвърдени имена от метъл сцената. Същият заявява че е имал намерение да покани и Johnny Hedlund, но научил от менажера си, че Johnny симпатизира на нацистки групировки, което е причина да се откаже от първоначалното си намерение. Johnny Hedlund дава достоен отговор на подобни махлянски приказки. Фактът е достатъчно показателен за дълбоката разлика между, истинския и неподправен по своя характер ъндъргрануд и търсещите на всяка цена да се задържат на върха рок-звезди, готови да сменят възгледите си в името на мимолетната слава и парите. Същият този Dave Grohl беше част от една група, която в комерсиалния си възход отричаше ценностите на метъл музиката като отживелица…
„We shall prepare for what is yet to come
Oh, by the Hammer
Under the sun
All hail the son of Thor
Lead us into war“
-
-
#5 написан от MadButcher (преди 5 години)
Пак питам от къде е откраднато?! Защото тук и друг път са се явявали разни параноици, за да ни обвиняват в кражба или си просто поредния хапьло, писач на коментари. Не можеш да кажеш? Можеш ли да покажеш поне нещо по-грамотното написано от теб? После, прави разлика между правопис и техническа грешка, мисля, не си ми редактор. Хайде пътувай!
-
- Коментари за тази публикация
Микс от 2-3 статии, като едната е от 2010 година?!?! Все си мисля че имат още албуми. “ тишърти“ в българския език няма!!! Поне посочи източниците!!!