Possessed – „Revelations of Oblivion“ (2019)
Jeff Becerra е човек, пред когото единствено може да направим дълбок реверанс! Успя да превъзмогне болката, травмата, неравностойното си положение, върна се в музиката пълноценно и остана единствен от оригиналния състав, на който му пука за легендата POSSESSED, единствен, който повярва във възможността да ѝ се даде нов живот, за да бъде активна група и да присъства на сцената, а не само в архивите. Години бяха необходими, за да се възвърнат, поне отчасти, изгубени позиции, години труд и усилия, за да бъде името POSSESSED прието като пълноправен участник на екстремната сцена, а не само легенда на изкуствено дишане, която се „тика“ поради миналата си слава и запълва празни места по големите фестивали. Трудът, постоянството, любовта към тази музика дадоха и достоен резултат в чисто нов запис. Третият, след толкова години, албум със заглавие „Revelations of Oblivion“ има пълното право да бъде определен като албум на POSSESSED. Албумът успява да съчетае в себе си звученето на първите два и даде нещо ново на един толкова пренаселен от години жанр. Още с началните на рифове на „No More Room in Hell“ се долавя приемственост и у нас остава впечатлението, че това именно е онзи група, която успя да даде тласък и име на един от най-богатите на групи, стилове и изразни средства жанрове – DEATH METAL! Когато слушате албума, може би ви се струва, че чувате вече позната музика? Да, защото, още с дебюта си „Seven Churches“ от 1985, POSSESSED успяха да напишат рифове, които в последствие станаха стандарт и класически начин на изразяване в екстремната музика и бяха подети от редица, станали впоследствие водещи имена, затова звучи познато. Няма да преповтарям огромното влияние, което дават POSSESSED. Предметът тук е „Revelations of Oblivion“, а той за мен се нарежда на челно място в личната ми класация за годината още в самото ѝ начало. Напълно завършен във всяко едно отношение дет метъл албум с подчертан, дебело подчертан почерк на старата школа. Албумът започва с камбаните на „Chant of Oblivion“, инструментал, въвеждащ в това, което предстои да чуем – 10 съвсем разнообразни, перфектно композирани парчета, завършващи отново с кратко инструменталче. Песните в албума звучат разнообразно, вокалите също са различни, липсва каквото и да усещане за монотонност и еднообразие. Бавни дет метъл пасажи, класически за жанра рифове, специфичният тембър на Becerra, който не се бои да експериментира. В „Omen“ , например, насеченият речитатив преминава в пеене, последвано от брилянтни сола, след което има смяна темпото и тежки рифове. Песните звучат окултно и средновековно мрачни, темите са сатанински, всичко това в един мрачен порядък от внушения, на които само ъндърграунд сцената е способна. Основните автори на музиката са Daniel Gonzalez и Jeff Becerra, текстовете – дело на Becerra, а резултатът е отличен. Обложката преизобилства от детайли и носи култовото лого на POSSESSED. С „Revelations of Oblivion“ POSSESSED успяха да върнат миналото, извадено от най-мрачните дебри на забвението и да докажат, че легендата е жива.
„When there’s no more room in hell
The dead shall walk this earth“
Оценка: 10/10
Разбиха с албум Possessed. Един от кандидатите за албум на годината заедно с албумите на Vulture,Inculter и Riot City.