Операция: „Концепция“ (Abigail )

 

Започваме рубрика, в която ще представим през погледа на съвсем обикновения фен някои от известните и не дотам известни концептуални истории, създадени през годините в метъл музиката. Концептуалните албуми заемат особено място сред останалите творби в рок и метъл музиката. Не е лесно да пресъздадеш замисъла на цяла една история в няколко песни и да съумееш да направиш голям брой слушатели съпричастни към нея. Групите, успели да съчетаят единството на текста в единство и многообразие на музикалния изказ, заслужават особено внимание, дори с единствената цел, творчеството им да достигне до по-широка аудитория. Началото на рубриката е с доайена на концепцията в металната лирика. Всичките албуми на King Diamond са цялостни, концептуални истори, като една от историите е дори разделена в два последователни албума.

 

Abigail  (1987г., Roadrunner Records) е втория албум на King Diamond. Заглавната песен от албума е едно от най-известните  парчета на групата сред по-широка публика. Това разбира се никак не е случайно. Песента започва с невероятно силен риф и често се върти по различни радиостанции и рок предавания. Албумът като цяло е един перфектно издържан музикален шедьовър с изцяло авторско звучене, което е тотално откъснато вече от  Mercyful Fate звука, а Andy LaRocque  и Michael Denner  (екс. Mercyful Fate) правят невероятни китарни  дуети . Албумът е записан с невероятни музиканти. Освен прежде споменатите китаристи (Andy остава верен на групата и до ден днешен и неразривна част от облика й) тук са Timi „Grabber“ Hansen (от дотогавашния състав на Mercyful Fate, участвал и в реюниън албума от 1993-та In the Shadows)  на баса и заменилия през 1992-ра Philthy Animal на барабаните  в Motörhead барабанист на Geisha   – Mikkey Dee. Ето я и самата история накратко, колкото и нескопосано да звучи предадена през погледа на фена.

През лятото на 1845г. Jonathan LaFey заедно със своята съпруга, осемнадесет годишната Miriam Natias, пътуват в карета към наследственото си имение, на което е влизат тепърва във владение (2.Arrival). Каретата бива спряна от седем конника , които говорят странни неща и казват на Jonathan да не влиза в своето имение, защото „18 ще стане 9“ . Jonathan не разбира въобще какво му казват,след като ги призовава да се махнат от пътя му той продължава към своята цел. Въпреки, че е отдавна изоставено имението като че ли има свой собствен живот (3. A Mansion In Darkness), като че ли дори сенките в него са живи…През нощта, когато  Miriam спи дълбоко Jonathan е посетен от духа на Count de LaFey, който отвежда Jonathan до криптата, като го предупреждава да внимава по стълбите и му показва саркофага на дете, детето което е погребано там е мъртвородената Abigail  (4. The Family Ghost).  Count de LaFey казва на Jonathan, че духа на Abigail вече се е вселил в бременната му жена и за да предотврати прераждането на Злото единствения начин е да се отнеме живота на Miriam. Предисторията се разказва в петата песен, която започва с великолепна акустична интрудукция на Andy –  The 7th Day Of July 1777. Count de LaFey открива, че обичаната от него съпруга го мами и носи чуждо дете. Той нежелае да бъде онаследен от детето, блъскайки жена си по стълбите тя пада и умира със счупен врат. Детето в нея е мъртво,  но той му дава име – Abigail и обзет от странна и необяснима идея го мумифицира. Това се случва през седмия ден от седмия месец  на 1777. Шестата песен –  Omens е прехода към по-нататъшната развръзка на случилото се досега. Злите поличби са навсякъде. Камбаните бият без причина, а празната люлка на детето се разлюлява сама. Miriam е обсебена. На сутринта тя започва да наедрява с часове (7. The Possesion). Jonathan разбира , че духа е бил прав и смисъла на предупреждението на конниците, че осемнадесет годишната жена е готова да роди Злото. Обсебена от духа, тя говори с различни гласове,  Abigail в едоимената песен му казва, че съпругата му всъщност е вече мъртва , а в нея е тя. Miriam води Jonathan към криптата, където също го  бута по стълбите и той умира, а Miriam умира при раждането на детето. Седемте конника пристигат отново , за да унищожат Злото. Те отнасят Abigail в параклис, който се намира в гората и я погребват (това е встъплението на албума Funeral) промушена със седем сребърни остриета, за да не може да възкръсне никога повече…

 

Основни действащи лица:

Jonathan LaFey (27 годишен)
Miriam Natias ( 18 годишна)
Abigail

 

 

King Diamond са:

King Diamond : вокали.
Andy LaRocque : китара.
Michael Denner : китра
Timi Hansen :бас.
Mikkey Dee : барабани

 

 

  1. #1 написан от Persecution Mania (преди 11 години)

    Много добра идея за концептуалните албуми и чудесно изложение на Абигейл!

  2. #2 написан от stiliyan (преди 11 години)

    Ех, ако го направите и с другите албуми на К.Д.

    • #3 написан от Port Royal (преди 11 години)

      Започват да ти се сбъдват желанията, като гледам и The Eye го има вече:)

  3. #4 написан от Анонимен (преди 6 години)

    от къде мога да намеря повече за тази история? има ли филм по нея?

    • #5 написан от MadButcher (преди 6 години)

      Историята е презентирана в текстовете на горе посочения албум и е изцяло дело на „болния“ мозък King Diamond. Филм няма. Преди време го питаха в едно интервю относно намерението му да филмира историите си, но явно не са толкова комерсиални. Ако те заинтригувало това либрето, в рубриката има още няколко на King Diamond. Идеята ми беше като започвах да правя тая поредица е основно да се популяризира самата група King Diamond, която е създала страшно много стойностна и автентична музика, но разширих и с други ценни концептуални албуми.

  4. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  5. Коментари за тази публикация
В началото