Не винаги е добре да се събудиш с ударна доза от нещо. Например, добре е да се събудиш с ударна доза кафе или черен чай, но не е добре да се събудиш с ударна доза главоболие. Е, след като избрах първия вариант на събуждане, реших да подсигуря на съседите си добро утро от втория тип с малко музичка. Окей, де, много музичка. Много силна музичка. Защото как иначе се слуша спийд метъл?

Breitenhold се доближават леко до Blind Guardian в съкровеното им начало, когато изглеждаше, че единствената им цел е просто да направят възможно най-бързите песни. Не го разбирайте погрешно – ритъмът е много зареждащ, разбира се. Още с първата песен от Secret Worlds се убедих, че ако искам да карам с 240 км/ч по АМ Тракия под някакъв саундтрак, то подходящ за целта би бил този албум.

С откриващата композиция Time is Gone вече съм се приготвила да осъщества любимия си тип преяждане – музикалното, и нямам търпение да опитам останалото, което Breitenhold предлагат в актуалното си меню.
Guardians of the Black Castle разбива стени с майсторство, а Hour of the Dead продължава нейното дело. Макар и малко по-бавна в началото, песента разкрива пълния потенциал на групата.
В Secret Worlds се явяват и две малки интструменталчета – Neversleeping Nights и One Last Farewell, които са неотменна част от всеки подобен албум.

Не разбрах обаче едно – защо песента Legions of Breitenhold, която с нищо не се отличава от конвенционалните пауър/спийд парчета е избрана за сингъл, при положение, че в албума има къде къде по-сполучливи попълнения? На фона на цялата скорост тя седи някак изкуствено, но ‘пълно щастие няма’.
Връщам се назад във времето с едноименната Secret Worlds – до 1987, когато Helloween все още са работили с Michael Kiske и са станали моментални законодатели на пауър метъла. The Windhorse Night има потенциала на задължителна за живи изпълнения песен.

Вихровените барабанни откровения и мощните китарни тласъци в Thunderstorm Arise са достатъчни, за да я обявя за един от фаворитите от изданието и да я слушам непрекъснато в продължение на, ами, около половин час. Така е, така е, някои неща си заслужават пресищането.
Тази песен си има и още една версия – с участието на Marta Gabriel от Crystal Viper, мадама с излъчването на кукла Барби в хард-рокаджийски вариант. (Сега ми стана интересно – съществува ли наистина подобно нещо?)
За десерт съм си оставила To the Battle far Beyond, която конкурира гореспоменатата Thunderstorm Arise. Нито за пръв, нито за последен път ми се случва да не мога да си избера едноличен победител в конкурса ‘Коя песен ще си тананикаме в следващите две седмици’. С нея Breitenhold затвърдиха убеждението ми, че са бъдещето на скоростния пауър жанр.

Secret Worlds излиза на 30. септември с помощта на StormSpell Records.

7/10