ANETTE OLZON – Shine
При слушането на Shine ми беше трудно да се дистанцирам от неприязънта си към Anette, породена, както сами се сещате, от участието ѝ в Nightwish. Въпреки че посегнах доста резервирано към диска, не съжалих, че съм го чула. Някои негови части повече от един път дори.
Вярно, Аnette далеч не се справяше блестящо, докато записваше с финландците, но причината е от ясна по-ясна: оперното пеене не беше нейната стихия. В самостоятелния си проект госпожа Оlzon се представя повече от добре в присъщия ѝ поп-джаз блясък. Парчетата са лирични, пролетни, различни от онова, на което се наслушахме в Dark Passion Play и Imaginaerum, и определено хващат ухото. Да, Shine е на светлинни години от изброените; по-скоро symphonic rock, отколкото метъл, компилацията не е точно това, което би могло да се очаква, но е приятно за слушане.
Песните в началото на албума са еднотипни и не впечатляват с нищо. След две – три превъртания обаче картинката се променя и на преден план изпъкват професионалните умения на участващите музиканти. Like A Snow Inside My Head и Floating спасяват от заспиване положението, в което съм поставена от безличната едноименна Shine.
Клип към Lies вече видяхме. А обърнахте ли внимание колко мощен звучи гласът на Anette на фона на инструментите? Така е по-нататък из парчетата. Invincible е поредната балада, която доказва колко школувана е певачката.
С удоволствие откликвам на зова ѝ Hear Me. Тук неочаквано ниските тонове ме хвърлят в размисли и страсти от типа „А бе, защо не съм я харесвала преди тази?“ Електронните части наподобяват съвсем леко Lacuna Coil и са идеално допълнение към иначе акустичната база на трака. Falling залита към индианското с откриващите инструменти, но ‘moments come and moments go’ и в песента се появяват доста звучни барабани и китари.
Посланието на Moving Away е пределно ясно, или поне аз така си мисля – най-вероятно в него Anette е вложила всичко онова, което ѝ се е случило след като се раздели с Nightwish. ‘Trying to find a place…’ Исках да избягам от сравненията с този период, но те са просто неминуеми. В крайна сметка нашите преживявания, особено негативните такива, формират характерите, изкуството ни.
One Million Faces е почти изцяло само със съпровод на пиано, в нея хармонията между пианист и солист е толкова отявлена, че емоцията почти капе от записа, за добро или лошо.
Финалната Watching Me From Afar е досущ като всички останали песни и все пак е различна. Тя е показнò как дива би се обяснила в любов и е може би най-красивата в целия 40-минутен парад на нежността, който представлява Shine.
Като цяло, а и като десетинки, албумът ме впечатли с неочакваната сила на Анетиния глас, майсторството и чувството, с което всяка една нота беше изсвирена/изпята.
6/10
-
-
#2 написан от valkyrja (преди 10 години)
Идеята на този коментар беше не да покаже колкко не харесвам Анет. Исках да отбележа, че въпреки това съм очарована от албума и да, сравнявам го с ДПП и Imaginaerum, за да подчертая именно колко е различен и затова – интересен.
Колкото до Соната, моля, посочи ми къде не съм била обективна – изложила съм нещата така, както ги виждам самата аз. В крайна сметка ревюто е лично мнение, не чуждо 🙂
-
-
- Коментари за тази публикация
„При слушането на Shine ми беше трудно да се дистанцирам от неприязънта си към Anette“.
Може би трябваше да спреш дотук с ревюто, защото е крайно необективно и всичко последващо, което пишеш се основава на тези думи. Не знам защо изобщо си правиш труда да слушаш нещо, което не ти харесва по дефиниция. Само, за да напишеш материал ли? За следващият път да си знаеш, че ако не смяташ да си обективна, по-добре би било да не се захващаш. Това за обективизма го пиша, защото останах с подобни впечатления и след като прочетох това: http://metalhangar18.com/site/sonata-arctica-pariahs-child-2014.mh18
А да сравняваш DPP и Imaginaerum с Shine е повече от неоснователно. Единственото общо м/у тях е изпълнителя. Различни автори, различен жанр…
Моята оценка за Shine е поне 25/10 😉