30 години Keeper of the Seven Keys
Що се отнася до албуми, които бележат повратен момент в историята на метъл музиката няма как да не се отбележи годишнината от издаването на емблемата Keeper of the Seven Keys, замислен като двоен албум, но излязъл в две последователни части през 1987 и 1988г. На 01.08.2018г. се навършиха 30г. от излизането на Keeper of the Seven Keys Part II, с което приключва и един етап от творчеството на групата и започва нов, за да се върнат сега отново чрез световно турне с основната част от оня състав, участвал в композирането и записите на шедьоврите под общо заглавие Keeper of the Seven Keys. За някои фенове групата приключва с идването в нея на Michael Kiske, за други с напускането на Kai Hansen, за трети историята на Helloween започва с идването в нея на Andi Deris. С реализирането на идеята Pumpkins United и огромното турне с хедлайнерски концерти всичкия тия мнения останаха несъстоятелни и не издържаха проверката на времето. С двете си части Keeper of the Seven Keys дава коренно нова насока на класическия хеви метъл звук и начин на композиране. През 1986г. в групата е поканен да се включи като вокалист никому неизвестния до този момент осемнадесет годишен Michael Kiske, който да отмени от задължението зад микрофона Kai Hansen. До този момент Kiske имат опит единствено в немската група Ill Prophecy, но въпреки това отказва първото предложение да се присъедини към Helloween , защото не харесва стила и звука на Walls Of Jericho(1985). В последствие Kiske приема и се присъединява към групата в края на 1986. Издаденият с него през 1987г. Keeper of the Seven Keys Part I представя в изключително бляскав вид таланта не само на Michael Kiske, но и на всички останали членове на групата. Michael Kiske се оказва брилянтен певец. Изключително силен и чист глас с голям диапазон, автентичен тембър, редуцирал влияние от най-големите имена на класическия рок и рокендрол. Песните и в двете части на Keeper of the Seven Keys носят много новаторски елементи и силен Power Metal заряд. Композициите са сложни и добре развити темпорално дори и в по-дългите парчета. В композирането на песните от първата част водеща роля заема Kai Hansen поради нараняване на Michael Weikath, което го възпрепятства да участва пълноценно в записите му. Като цяло и двамата китаристи разкриват необятен композиторски и инструментален потенциал. Песните преливат от мелодични китарни сола и мелодични рифове, които се запомнят още от първото слушане. Наред с мощна ритъм секция от винаги усмихнатия, така и непорасналото хлапе Ingo Schwichtenberg и баса на Markus Grosskopf. Keeper of the Seven Keys Part носи световен успех на групата, последват турнета. Двете части на Keeper of the Seven Keys Part оказва огромно влияние върху цялата хеви метъл сцена. Много са групите, които израстват, следвайки завета на Keeper of the Seven Keys – мелодичен пауър метъл с брилянтни вокали и китарни сола. За да ни направят и сега съпричастни към магията на онова време Helloween организираха заедно с участието на Michael Kiske и Kai Hansen турнето Pumpkins United World Tour и който е пропуснал все още има шанс да се включи в оставащите концерти, за да усети силата на една легенда.
Гласът на Andi не е подходящ за стила на групата. А че не може да замени Кай и Киске е повече от явно. С него просто е друга група, приличаща на Helloween. Пък и де факто Кай е написал най-големите хитове на групата, а албумите с Киске са недостижими от последващия вариант на групата. Разбира се и Веикат и Анди са добри композитори, но без гениалността на Кай и гласа на Киске групата е просто добра, но не и велика.