SIMON PHILLIPS – вдъхновение и магия

Simon Phillips posterТринадесети май 2015 г. със сигурност ще бъде запомнен от любителите на качествена музика като дата, на която се случи изключително за българския музикален живот събитие. Концертът на Саймън Филипс  и групата му Протокол  в София Лайв Клуб съчета всичко, за което бихме могли да мечтаем – среща с музиканти с изключителни умения,  интересни композиции, виртуозно свирене,  много добър звук (браво на организаторите!) и приятелска и непринудена атмосфера.

Свирил, композирал и записвал музика с имена като Мик Джагър, Джеф Бек, Джо Сатриани, Франк Запа, Питър Гейбриъл, Ал Ди Меола, Тото, Джудас Прийст, Уайтснейк  и много други (виж пълен списък в линка по-долу), Саймън Филипс беше безспорната звезда на вечерта и основната причина клубът да бъде пълен. Останалите от членове на групата бяха на подобаващо ниво: на баса бе Ърнест Тибс – роден в семейство на джаз музиканти и започнал да свири още от 11 годишен. По-късно завършва Musicians Institute – едно от най-престижните висши училища в света за съвременна музика, и през годините  свири с най-различни формации – от джаз и симфонични оркестри до солови проекти на Лий Ритенауър и Алън Холдсуърт.  Стийв Уайнгард на клавишните също е възпитаник на Musicians Institute и е дългогодишен член на групите на Дейв  Уекъл и Стийв Лукатър.  Китаристът Анди Тимънс първоначално става известен като член на Danger Danger, след това издава солови албуми, работи дълги години като студиен музикант и е сред официалните демонстратори на китарите на Ibanez.

Около 21 часа Саймън Филипс излезе на сцената  сам, за да говори за разбирането си за музика, за начина, по който мисли и композира партиите си и за начина, по който работи върху техниката си като барабанист.  Филипс  е от музикантите, които често правят подобни събития (наричани drum clinics) в различни точки на света и успя едновременно да поднесе интересна информация, да  разчупи атмосферата с приятно чувство за хумор и дори да покаже познаване на неравноделните размери в българската народна музика.  За финал представи с по няколко думи всяка от песните, които групата планира да изсвири (всички от албума Protocol 3, който излезе официално  два дни по-късно – на 15 май), хвърли още една-две шеги и се оттегли, за да се подготви за основното събитие.

Това, което последва, може да се опише като чисто удоволствие – композициите на  групата съчетават рок, джаз и блус влияния с неравноделни размери, изявени китарни партии, плътни синтезаторни бленди и импровизации.  Лекотата, мелодичността и динамиката, с която музикантите се справиха със сложния материал беше наистина впечатляваща. Групата изсвири всички песни от новия си албум, а след това на бис изпълни две от популярните си песни от Protocol II – „Moments of  Fortune“  и „Enigma“.  Публиката не очакваше нещо повече, но за изненада Саймън Филипс се появи отново, обяснявайки съвсем непринудено, че тъй като концертът се записва на видео биха искали да повторят една от вече изсвирените песни. Последвалият непредвиден бис беше приятен,  а за  финал групата пробва няколко пъти откъс от още едно парче,  докато се получи задоволително (за успокоение на родните музиканти, че дори и „боговете“ не винаги влизат точно на първо време).

След това Филипс и компания отделиха достатъчно време на феновете за автографи, като отново  направи впечатление търпението и непринудеността, с която общуваха с публиката.

Иска ми се да завърша този текст със съжалението, че музиканти от такъв ранг не концертират по-често в страната ни  – срещата с музиката им е вдъхновяваща и дава съвсем друга перспектива на музикалния живот в България.

  Автор: Явор Разбойников

Очаквайте снимки от събитието съвсем скоро.

Линкове:

http://www.simon-phillips.com/

http://protocol-2.com/

Списък на музикалните формации, в които Саймън Филипс е участвал като музикант, композитор или студиен  тонрежисьор: http://www.allmusic.com/artist/simon-phillips-mn0000754875/credits

  1. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  2. Коментари за тази публикация
В началото