DEADRISEN – „DeadRisen“ (2020)
DEADRISEN е поредният метъл проект, в който участва басистът Mike LePond. Тук той обединява усилия с иновативния китарист Rob Rivera, вокалиста Will Shaw, клавириста Tony Stahl и барабаниста Dan Prestup – всичките до един опитни музиканти с не малко история зад гърба си, участващи в различни групи и проекти. В този състав бандата се събира през 2019 г и резултатът от това е първата дългосвиреща творба на квинтета, озаглавена простичко “DeadRisen”. Още от първите секунди се набива на уши какво ни очаква като цяло. Стегнат, здрав, солиден пауър прогресив метъл с майсторски сола, стабилна ритъм секция и мощни вокали представен под формата на гаражен звук – това е краткото описание на творбата. Но ще сбъркаме, ако рамкираме този албум по този начин. Свеж полъх внася баладата “Reach For The Sun”, в която се забелязва влиянието на добрия стар блус и олд скуул рок. Но въпреки старанието на музикантите през цялото време не можах да се отърва от усещането, че слушам музика на SYMPHONY X. Rivera е китарист с брилянтна техника, бих казал виртуоз на 6-те струни, но рифовете му като че ли са извадени от парчета на именитите американци. Особено ярко това личи в “Prophecy” и “The Maker”. Моите уважения и адмирации за вокалиста Will Shaw – човек със сериозен потенциал и вокални умения, демонстрирани по прекрасен начин в композициите. Но… прекалено много се стреми да прилича на Russell Allen (между другото – любим мой вокалист) и това определено не е в негов плюс тук.
“DeadRisen” завършва с кавър на любима песен на METALLICA – “For Whom The Bell Talls”. И всичко би било наред, ако… ако това наистина бе кавър. Въпреки някои дребни разлики – най-вече във вокално отношение – изпълнението твърде много се доближава до оригинала и е вкарано като пълнеж. Сякаш от групата са се нуждаели от едно парче да запълнят времето (мястото) на диска.
Като цяло не бих казал, че този албум е слаб или лош. Композициите са добре изпипани и изпълнени. Феновете на стила и особено феновете на SYMPHONY X биха го оценили подобаващо. Но в своята същност творбата не предлага нещо ново и различно и спокойно може да бъде пропусната от редовия меломан.
6/10