DARKTHRONE – The Underground Resistance (2013)

И ето, Nocturno Culto и Fenriz отново разтварят широко тежките порти на храма на истинския метъл! Три години след Circle The Wagons борбата за Каузата продължава с пълна пара – честно казано, албумът, недвусмислено озаглавен The Underground Resistance, почти успя да ме хване неподготвен. Още от началото изключих възможността Darkthrone да се завърнат към блек метъл периода си и очаквах по-скоро запис с подчертано пънк звучене, който да продължи линията, започната още през 2006-та година с The Cult Is Alive. Хмм, твърде смело (и може би неуместно) ли ще бъде, ако кажем, че Darkthrone откриват нова страница в музикалната си история? На тях самите едва ли им пука за нашето мнение, така че нека просто изплюя камъчето – двамата норвежци са издали най-разнообразния си и същевременно най-комерсиален албум досега. Краткото интро в рамките на откриващата Dead Early преминава в стегнат риф, а той от своя страна – в галопиращ ритъм, който ще те отпрати директно назад в края на 70-те и началото на 80-те. Nocturno Culto далеч не притежава гласовите възможности на Hansi Kursch, но за него това изобщо не е пречка да превърне една идея по-лиричната Valkyrie в съвсем прилична пауър композиция. Хеви/спийд метъл подходът (чийто сериозни наченки забелязахме още в Circle The Wagons) властва в Lesser Man, докато пънк отношението се  завръща с The Ones You Left Behind. Виж, Come Warfare, The Entire Doom е вероятно най-блекарското парче в дискографията на Darkthrone от почти декада насам, а в закриващата, 13-минутна Leave No Cross Unturned европейският пауър триумфално настъпва отново, придавайки завършен вид на един албум-учебник по класически метъл, по който спокойно някой ден можеш да образоваш внуците си. Ще ни има и след 100 години! Наздраве!

Оценка: 9/10

  1. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  2. Коментари за тази публикация
В началото