„Постапокалиптичните“ VELIAN откриха летния концертен сезон в столицата
След изтощително дългата концертна пауза заради множеството ограничителни мерки, породени от световната криза с COVID-19, бе крайно време да му отпуснем края и да се завърнем към любимите на всички ни лайфове с гръм и трясък. Благодарение на организаторите от ЕventEase и новата им лятна инициатива „Metal Fabrica“ пандемичната завеса пада и на 19.06. родната банда VELIAN открива летния концертен живот в столицата, подкрепенa от смазващия сет на небезизвестния DJ PopCoRe. Поредицата седмични концерти, обединени под надслова “Metal Fabrica”, ще ни забавляват цяло лято. Местенцето, което приютява сцената на открито, е дворът на парти центъра „Фабрика 126“. Събитията ще се провеждат при стриктно спазване на всички противоепидемични мерки.
VELIAN, които са познати на родните фенове още от създаването им през 2015 г., бързо набират популярност сред ъндърграунда. Стилът, в който творят, определям като смесица от готик и мелодик дет метъл. Характерен за тях е стийм пънк имиджът им, а концепцията на бандата е проста – а именно, момчетата създават свят, в който мракът и разрухата са в ярък контраст с романтиката и любовта (както самите те казват). В песните си VELIAN предупреждават какво би се случило със света, ако продължава по пагубния курс, по който е поел, но и показват, че надеждата не е напълно загубена. Изборът на откриваща банда на инициативата на организатора е в абсолютен синхрон с времето, в което живеем и смятам, че посланието, което VELIAN оставят след всяко свое представяне, е повод всеки един от нас да се замисли за несправедливостите в съвремието, в което живеем.
Започвам разказа си за вечерта, като ще засегна няколко аспекта от преживяното. Пристигнах някъде към осем, осем и нещо, като групата предварително бе обявена за 21 часа. Последва бърз обход на местенцето, честно казано се впечатлих от постигнатия декадентски стил. Барът е добре зареден, има за всекиго по нещо, обслужването също е на ниво, без опашки и струпвания. Сетът на DJ PopCoRe е в разгара си, понасъбралите се родни фенове видимо са в отлично настроение за предстоящия лайф. Налице е и дистанция между отделните компании и с ръка на сърцето мога да твърдя, че организаторът добре си е свършил работата в пандемичните условия, в които се намираме. Обособената мърч зона също привлича погледите на феновете.
Точно в 21:05 ч. VELIAN се възкачиха на сцената и откриха сета си с хитовата композиция „Fireflies“ от едноименното дебютно EP. За разлика от предишни техни сценични изяви единственото, което липсва е идейната мултимедия, но не бих могла да считам факта за минус, тъй като момчетата са изключително интересни и харизматични на живо. Карантинният период и принудителната творческа почивка не са се отразили на формата на бандата и те разгръщат пълния си потенциал пред щастливите фенове пред сцената. Прави впечатление, че VELIAN имат свое непробиваемо ядро верни фенове, което е повод за гордост за всяка една съвременна метъл банда. По време на сета им чухме както добре познати парчета като „Maiden of Stone“, „Burning Halo“ и „Godless“, така и новите композиции „For Eternity“, „Waiting in Silence“, „The Voayage“ и „Spectacle of Tragedy“ от все още неиздадения втори албум на бандата. Албумът трябваше да е факт на 30-и април, като бандата бе планувала промо – концерт по повода, уви, стечението на обстоятелствата осуети релийза. Надяваме се, че до края на годината момчетата ще успеят да ни зарадват официално с новото си творчество.
Изкарахме един почти мигновен час и половина в магическия свят на VELIAN, аз лично съм удовлетворена и щастлива от пърформанса им, като им желая и за в бъдеще творческо вдъхновение и сили, за да продължим и ние феновете да дописваме техните истории според индивидуалните ни възприятия. Купонът в „Metal Fabrica“ продължи благодарение на съпорта на DJ PopCoRe след емоционалния лайф.
Надявам се „Metal Fabrica“ да се превърне в една добра инициатива, на която да можем да се радваме и догодина, а вие не забравяйте, че другият четвъртък на ред са хардкор класиците LAST HOPE. Horns up and see you there!
Сетлист на VELIAN:
Fireflies
Waiting in Silence
Broken
Godless
Spirits
Darkness Within
The Voyage
Maiden of Stone
Building cages
Burning Halo
Power
For Eternity
Spectacle of Tragedy
Silent Assassin
-
-
#3 написан от Rockfan (преди 3 години)
Евала! На „престрашилите“ се фенове (хора, няма смисъл от тоя страх и паника с корона-простотията- ходете на концерти, тук и сега 🙂 !) и на „престрашилата“ се банда (мдааа, Велиан и следващите групи определено показват, че „имат топки“- за разлика от западноевропейските си и отвъдокеански колеги- примадони, които продължават да се крият в лъскавите си имения нейде из Малибу 🙂 )…
П.П. Само пореден пример- преди няколко дни мернах е един от сайтовете на рок-радиата, че и Алис Купър, Джони Деп и Джо Пери отменят концерта си тук. Баси- сега сме юни, следват още юли, август и чак тогава септември. Това са ТРИ ШИБАНИ МЕСЕЦА, през които (да се надяваме) обстановката с корона- простотията ще продължи да се нормализира. Три шибани месеца!!! От к’ъв чеп известни музиканти (без Джонито 😀 ), отменят концерт, на който е явно, че ще има доволен брой, зажадняла за „жива“ музика, публика?!? Всъщност, въпроса е реторичен (аз за себе си знам отговора 🙂 ) и не, че бих отишъл на концерт на точно тия тримата, ама все пак нещата с цялото това глезене покрай Корона-та са принципни (и надявам се) наистина почват да писват на все повече хора…
-
#4 написан от MIROSLAV-VELZEVUL-666 (преди 3 години)
-
#5 написан от Rockfan (преди 3 години)
Мдааа, именно. Две от причините- страха от смъртта и алчност за още, и още, и още кинти… По първата- баси, че те бабичките пред блока дето живея, показват по-голям кураж пред лицето на опасността 🙂 . Ей например, баба Пена, дето наближава 70-така не спря даже и в пика на тая „ужасна, невероятна, невиждана пандемия“ да крета с бастунчето до „Кауфланда“ 🙂 ( а пък сега даже и вечер заедно с другите бабета сядат отпред на пейките и о, ужас!!! 😀 , даже не слагат и предпазни маски 🙂 ). Май не ги е*е кой знае колко дали утре ще се заразят с короната- за разлика от вече споменатите примадони, които явно досега са живяли под „стъклен похлупак“ и чак сега покрай вируса осъзнават, че са хора като всички нас (демек-ядат, пият, пикаят) и съответно са смъртни и има опасност във всеки един момент да „ритнат камбаната“ и да си отидат от тоя свят… И целия тоя фалшив имидж, който поддържат сега си пролича покрай епидемията. На думи- големите бунтари, „лоши момчета“, няма що!!! Всъщност, не следя много профилите на отделните музиканти, ама май само Дейвид Ковърдейл се престраши и пусна кратка песен, подиграваща корона-вируса (с текст от типа на:“Fuck Covid“, „короната да го духа“ и други неща от сорта). Останалите „големи бунтари“ си стоят скрити в студиата (да не казвам като какво- в българския имаме много хубава думичка, описваща „мъжкари“ с подобен манталитет, свързана е с женски полов орган 😀 ) и лицемерно ни предупреждават“Стойте си вкъщи!“, „Грижете се за себе си!“- ами, шъ си стоим вкъщи, я, като не идвате да правите концерти 🙁 !!!
По причина №2. Мисля си нещо. Скоро тук, в сайта, един потребител изрази много правилното мнение, че музикантите си получват хонорарите, без значение какво се случва. Чудя се обаче дали промоутърите имат такива клаузи в договора, които задължават музикантите да върнат парите, ако не направят концерт. Или артистите си получвват всички кинти, като например слагат шоуто в графа „непредвидени обстоятелства като земетресения, войни, пандемии, апокалипсиси 😀 “ и съответно не дължат и нито стотинка на организаторите… Щото ако е така, това обяснява много неща. Демек- музикантите не им пука дали ще направят концертите след 1, 2 , 5 години или въобще няма да ги направят. Паричките са си при тях и е по-важното те да спасят скъпоценните си кожички 🙂 за да може да продължат къртенето на кинти с пълна сила и колкото се може по-дълго 🙂 (еххх, тая пуста алчност 🙂 !)…
-
#6 написан от MIROSLAV-VELZEVUL-666 (преди 3 години)
….при по-големите музиканти,банди договорите се сключват през букинг агенции,от техният мениджмънт.Като съответният артист е сключил договор със съответната букинг агенция,чрез своят мениджмънт.А промоутъра за самият концерт отново води контакт със съответната букинг агенция,но отново през мениджмънта на артиста.Букинг агенцията има за цел да организира турнето…Аз затова харесвам малките банди,защото при тях може да водиш комуникация лично,а съответната букинг агенция занимаваща се с ъндърграунд артисти също е малка и не хвърчи…Там няма офис-лапачи.Сравни едни примерно METALLICA с DEICIDE или други….За да стигнеш до METALLICA за концерт ще трябва да минеш през 50-човека и то алчни…а до DEICIDE или подобни само с двама-трима или директно с бандата…Затова се е случвало на големи банди да не знаят къде свирят и да бъркат градовете от сцената…Защото са се превърнали в пешки на алчни мениджмънт агенти….и те самите…Докато малка банда може да се покани доста по лесно-човешки….намираш зала,ако не са на турне плащаш самолетните билети…А ако са на турне просто два-три имейла…..клубът и бусът с машините ще е там.
-
#7 написан от Rockfan (преди 3 години)
Дааа, всичко, което казваш звучи логично. А това за „малките“ банди- звучи хубаво и някак романтично (по един особен начин). Най-интересното в цялата работа е, че големите банди като Металика, AC/DC или Рамщайн например, в началото са били именно такива, скромни и ‘земни“ момчета, които са „бичили“ яко музиката, която харесват без да им пука чак толкова за цялата тая музикална „машина“ която мачка и изтисква както самите музиканти, така и феновете… Тръгвали са с буса от градче на градче, свирили са в разни клубове (често мязащи на дупки) и (предполагам, не съм присъствал там 🙂 за съжаление) искрено са се забавлявали с това, което правят. Ето, например една от най-големите, стадионни банди, Куин, в началото са правели мини-турнета из Англия с раздрънкан бус (май лична собственост на басиста на групата). А китариста, Брайън Мей, в своята биография разказваше забавна история, че на едно шоу в съмнителен клуб в забутано градче нейде из Шотландия, публиката била толкова недоволна от изпълнението на музикантите, че започнала да ги замеря с истински кравешки очи 😀 … А сега, както казваш-или доста от бандите са пешки на алчни мениджъри, или тия, които имат късмета да се отърват от клещите на мениджърите, често стават жертва на собствената си алчност…
-
#8 написан от MIROSLAV-VELZEVUL-666 (преди 3 години)
….Ами да алчността ги кара повечето от мейнстрийм бандите да изгубят фенското в себе си.При тях музиката вече е СРЕДСТВО ЗА ПЕЧЕЛЕНЕ НА ПАРИ.Ето при METALLICA за пример,те между тях си общуват чрез адвокатите си.Защо напусна Jason Newsted…METALLICA?Защото вече чисто фенската тръпка я няма…Но има банди,които си остават ъндърграунд….а други се връщат там като едни VENOM.През 80-те METALLICA са бели пред група на VENOM,а сега първите свирят пред хиляди,а агентите от Newcastle дънят в клубове от по няколко 600-700-човека….хилядите фена ги виждат само на големите фестивали където свирят още 35-40-банди…Какво да правиш….шоу бизнес….или пък всяка банди си избира пътят….Както беше казал преди време един пич…..КАКВО ИСКАШ да караш ФЕРАРИ или да пееш в група казваща се ФЕРАРИ…НО ТЕЯ СА ГЛЕМ….НО СИ Е ФАКТ…
-
-
-
-
- Коментари за тази публикация
Имаше ли престрашени 20 човека?