HELMET с първо live издание

Алтърнатив метъл ветераните от Ню Йорк HELMET ще зарадват почитателите си с първо live издание. „Helmet – Live And Rare“ ще се появи на пазара на CD, винил и дигитално на 26-и ноември. Фронтменът Page Hamilton разказва:

„След като убедихме представителите на нашия лейбъл от Хамбург да направят тези стари касети, най-накрая успяхме да смесим два концерта за изданието. Страна 1 е записана в отстоящия на 10 минути пеша от къщи клуб CBGB. Всички ние прекарвахме много време в CB и въпреки, че не играе ролята на вечерно прослушване, записът улавя ранната френетична енергия на групата и липсата на сценични закачки у мен. 

През 1989 г. влязох от Bowery през люлеещите се врати и завесата, наподобяваща шкаф за месо, в най-големия рок клуб в света CBGB. Очевидно David Byrne (мой музикален идол) не беше съпричастен към скандала с наемите, принудил CB да затвори, но аз съм стар глупак и имам страхотни спомени от нашето време там. Станахме по-добра група, правейки много концерти на тяхната сцена, а и гледах някои от най-добрите шоута там. 

Собственикът Hilly Crystal и управителката Louise Parnassa седяха един срещу друг, запад и изток отпред на бара и едва вдигнаха глави, за да ме видят. Louise, много красиво и привидно тъпо (малко я познавах, тя беше сладка и прекрасна, когато не се занимаваше с хилядите глупости на рок бандите) момиче от Джърси, попита: „Може ли да ви помогна?“. Подадох ѝ аудиокасета с първата ни записана музика. Касетата бе с ръчно изработена от коприна обложка, изобразяваща шлем от книга за испанската инквизиция и умлаут над буквата „М“. Песните „Born Annoying“, „Rumble“, „Shirley Maclaine“ и „Geisha To Go“ бяха записани на 8-пистова лента в студиото на Don Fury, намиращо се в мазе в Сохо. Тя каза: „Може би ще я прослушам след няколко седмици. Ако искате да свирите по-скоро, явете се на прослушване.“ И ни записа за първата налична дата, която беше онази неделя (или може би понеделник?!). 

Свирихме с рок група в стил NIGHT RANGER, един пич с бандана на бедрото и певица/композитор, облечена с дълга рокля на Loretta Lynn. Mike Kirkland и Tommy Victor от бандата PRONG бяха на входа същата вечер. По-късно Mike ми каза, че е написал в книгата на CB „Готина банда, нещо като книга с „Ченге застреля ченге или луд““. Няколко години по-късно Louise ми каза, че сме били като „ледени пръчки на челото ѝ“, но си помислила, че съм готин (перифразирайки тук, спомнете си азбуката на Джърси… шибано А, шибано Б, шибано В) и ни ангажира почти целия месец. „Murder“, „Repetition“ и „Sinatra“ бяха все още нови, така, че това шоу беше преди дебюта ни „Strap It On“, един вид „нулева година“. Henry все още имаше дрехи, Peter носеше Beatle ботуши и тесни панталони, John и аз се обличахме като 12-годишни хлапета, така, че това не бе някаква брилятна маркетингова схема на HELMET, както твърдяха няколко гнусни хипстърчета от центъра. За 50 долара озвучителят в клуба можеше да запише вашето участие на 2-инчов 16-пистов касетофон. Сигурен съм, че нашият приятел Brian Childers, който бе вокалист на една готина група CRAWLPAPPY, работеше на бара. Радвам се, че дадохме парите си за това; ако си един от 30-те присъствали човека там, значи си помогнал за този live албум. Благодаря.

Страна 2 е записана по време на участието ни на фестивала Big Day Out в Мелбърн, Австралия. Първото ни пътуване зад граница малко ми се губи след почти 30 години, но останалите у мен спомени са много приятни. Краткото бягство от студения и мрачен Ню Йорк-ски януари бе добре дошло. Пребиваването на Bondi beach, заобиколен от красиви голи жени, и припичането на слънце до чистите и топли води на Тасманово море биеше с много разходките от апартамента ми на 6-ия етаж в East Village до хранителния магазин, увит като ескимос. Концертите, хмм. Моето представяне без съмнение бе повлияно от забавленията под слънцето и обилното количество алкохол (бира Coopers червен етикет). Някой успя да запише изявата ни на 2-инчов 24-пистов касетофон, благодарностите са за него. Касетите събраха прах в шкафчето ни (до 2001 г. в Ню Джърси, след това в Северен Холивуд) през всички тези години, ето защо убедихме нашия талантлив приятел Toshi Kasai да смеси част от тези записи и Golden Mastering да полират звука.“

  1. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  2. Коментари за тази публикация
В началото