„Nirvana на европейския джаз“ с премиера на нов албум в София

03_EyotEYOT в Първо студио на БНР // support: Nocktern

26 април 2017 г., сряда – 20:30ч. – бул. „Драган Цанков” 4

БИЛЕТИ в системата и на касите на EVENTIM и в „Дюкян Меломан“:

15 лв – до изчерпване на ограниченото количество

20 лв – предварителна продажба

25 лв – на входа на залата преди концерта

Сръбският ню-джаз квартет Еyot ще представи на живо в рамките на 17-ия радиофестивал „Аларма Пънк Джаз Фест” музиката от четвъртия си студиен албум Innate, който излезе само преди няколко седмици за лейбъла 90&9 Records.

Еyot, далновидно наречени от легендарния джазмен сър Джи Ърл Грайс „Nirvana на европейския джаз“, имат своя собствена история с „Аларма Пънк Джаз” и Първо студио на Националното радио. През септември 2011г. там беше един от последните им концерти като „малка група”… и само няколко месеца по-късно последваха наградата на MIDEM в Кан, участията им на международните джаз фестивали в Лондон, Дубай и Хонг Конг, Шанхай, турнетата из Русия и цяла Европа, пълните зали на тяхна родна територия и пр. После спечелиха публиката и на други два фестивала у нас – „Банско Джаз Фест“ (2012) и „Джаз Перелик“ (2013). На “Аларма Пънк Джаз“ гостуваха отново през 2015г. – с програмата от албума Similarity (2014), записан в студиото на Джим Бар, басиста на Portishead и Get The Blessing, в Бристъл. А съвсем не между другото, тук е мястото да споменем, че новият албум Innate (2017) е записван при друга една легенда на ХХ и ХХI век – Стив Албини, един от световните гении на саундинженеринга от последния четвърт век, фронтмен и китарист на триото Shellac и не на последно място – човекът с най-големи заслуги записите на „Нирвана“ да звучат така, както звучат.

Квартетът Eyot, сред чиито почитатели се нареждат легенди като Рамбо Амадеус и писателя Давид Албахари, носи нещо от звука и енигмата на великани като E.S.T. и The Necks, следвайки обаче своя собствен джаз, в който има и пост-рок, и минимализъм, и далечни балкански реминисценции в мелодиите (в последния албум – повече от всякога), и много, много ембиънт. Един от онези видове музика, които после човек обича да си припомня със затворени очи…

Както в предишния им албум Similarity (2014), така и в новия Innate, групата продължава да търси подобията между нещата – този път в плоскостта глобално-локално, на всички нива – ритъм, мелодия, думи… Така в този албум veer” може да означава „променям посоката си“ на английски, но и просто „вир“ на сръбски (че и на български), както и “innate” („вроден“, „естествен“, „присъщ“, „инстинктивен“ на английски) може да се прочете също и като „инат“ на сръбски (че и на български). Можете да го чуете ТУК:

https://eyot.bandcamp.com/album/innate

А за отваряне на вечерта за Eyot в България има само един подходящ музикален проект – Nocktern на Стоимен Стоянов. Този път – в солов вариант. Напомняме, че премиерата на дебютното ЕР-издание на Nocktern No Sugar Added (във вариант българо-френски квартет с гости) също беше в рамките на „Аларма Пънк Джаз“ в Първо студио на БНР преди няколко месеца, а първата поява на формацията пред публика, пак по покана на „Аларма“, беше съвместен концерт с американските прогресив-класици Kayo Dot.

 

ДРУГИТЕ ЗА EYOT:

Нирвана” на европейския джаз”сър Джи Ърл Грайс

„С гордост го казвам вече втори път, а знам за тях едва от вчера, Еyot са една от онези млади групи, които доказват, че за музиката няма бариери, ако е качествена”Рамбо Амадеус (2012)

„Фактът, че Еyot са свирили на джаз, пънк и рок фестивали, както и в културни центрове, казва нещо за специалната химия на музиката им”Йън Питърсън (All About Jazz)

– „Неочаквано красив и ясен звук”Давид Албахари

„Тъмна, атмосферична, страстна и омагьосваща (музика), такава, която кара космите по врата ви да настръхват”Джейк МакМърчи (Get The Blessing)

„Красива, просторна музика, пълна с мрачна мистерия… но в същата мярка и с възвисяваща светлина…“ Джим Бар (Portishead / Get The Blessing)

  1. Можете да използвате тези HTML етикети и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  2. Коментари за тази публикация
В началото